Muzej planinarstva Ivanec i ivanečki osnovnoškolci obilježili Međunarodni dan muzeja
Međunarodni dan muzeja obilježava se 18. svibnja od 1977. godine u više od 35 tisuća muzeja u svijetu. U obilježavanje toga dana duži se niz godina svojim aktivnostima uključuju i ivanečki osnovnoškolci u okviru školskog projekta „S pinklecom na pleči v muzej“.
Ove su godine po prvi puta aktivnosti mogli provoditi u Muzeju planinarstva Ivanec. Muzejsko edukativne aktivnosti za učenike organizirale su učiteljica Suzana Jagić i Ivančica Peharda. Ovogodišnjom temom Međunarodnog dana muzeja Hiper-povezani muzeji: novi pristupi, nova publika upravo se željelo usmjeriti na najmlađu muzejsku publiku nudeći im različite baštinske sadržaje koji se nalaze u Muzeju planinarstva Ivanec. Učenici petih razreda najprije su, uz stručno vodstvo Ivančice Peharda, razgledali stalni postav Muzeja tematski vezan za planinarstvo u Ivancu. Učenike su posebno dojmile skije koje su pripadale Otokaru Hrazdiri.
Nakon toga razgledali su izložbu fotografija i predmeta povodom obilježavanja 130. godišnjice Dobrovoljnoga vatrogasnog društva u Ivancu. Kraće uvodno predavanje održala je učiteljica Suzana Jagić s obzirom da im je tema bila poznata jer su i sami tijekom godine bili uključeni u brojne aktivnosti u sklopu projekta „Vatru gasi, brata spasi!“ predvođene skupinom „Mali građani“. Prilikom razgleda naglasak je stavljen na najstarije fotografije prikazane na izložbi. Upravo su fotografije važan povijesni izvor koje učenicima na zoran i zanimljiv način predočuju prošlost, u ovom primjeru našeg grada. ž
Osim što su iz fotografija učenici mogli naučiti o različitim aktivnostima ivanečkoga vatrogasnog društva, mogli su i vidjeti kako je nekad izgledao Ivanec, njegov trg, kakvi su se automobili vozili njegovim ulicama ili kakva je bila odjeća naših sugrađana. Izvorni slikovni materijal Muzeja doprinosi tako razvoju kritičkog mišljenja važnog za razumijevanje prošlosti, ali i sadašnjosti. Učenicima su potom date upute o cilju radionice koja je uslijedila nakon razgleda tematske izložbe.
Svaki je učenik odabrao jednu fotografiju koja mu se najviše svidjela ili bila zanimljiva na neki način. Trebao je zapisati naziv i izvor te fotografije, dobro je pregledati i opisati, posebno osobe koje se na njoj nalaze. Zadatak je bio da se pokušaju zamisliti na toj odabranoj fotografiji te da se pokušaju uživjeti u ulogu osobe koja se nalazi na fotografiji ili promatra događaj koji je prikazan. Na taj su se način učenici mogli uživjeti u uloge različitih grupa koje su mogle biti prisutne na svakoj od fotografija.
Na kraju radionice učenici su pročitali svoje pisane radove.
Edukativnom aktivnošću u Muzeju učenicima su približeni pojedini važni događaji lokalne povijesti, a poticana je i njihova maštovitost.